3 kroki do ulotki doskonałej

Ulotki to wciąż niezwykle popularne narzędzie promocji. Są uniwersalne, tanie i różnorodne – każdy chyba biznes jest w stanie stworzyć dopasowaną do siebie formę i treść. Niestety, na ulicach czy w skrzynkach pocztowych często natrafiamy na takie, które nie zachęcają do skorzystania z usług reklamodawcy. Wręcz przeciwnie – skutecznie od nich odstraszają. Co zrobić, by nie zepsuć ulotkowej reklamy? Oto 3 kroki do stworzenia projektu idealnego!

3 kroki do ulotki doskonałej

Krok 1: pytania

Podstawową rzeczą, którą musi zrobić każdy planujący promocję przedsiębiorca, jest odpowiedzenie sobie na podstawowe pytania. Po pierwsze – w jakim celu tworzę ulotkę? To najważniejszy etap na drodze do marketingowego sukcesu. Nie ma dobrego komunikatu, bez określonego celu i grupy odbiorców. Pominięcie tego etapu przygotowań zwykle kończy się fatalnie dla projektu. Na ulotce znajduje się wtedy masa informacji, które nie tworzą żadnego spójnego przekazu. Każdy odbiorca się w niej pogubi. Im mniej wiadomości, tym lepiej dla przejrzystości narzędzia.

Dlatego właśnie, zanim zaplanujemy druk ulotki, musimy stworzyć dokładną rozpiskę wszystkiego, co chcemy przekazać. Najlepiej skupić się na jednym wydarzeniu, jednej ofercie. Pozwoli to zachować jednolitą formę i nie zasypać ewentualnego klienta zbędnymi powiadomieniami.

Krok 2: projekt graficzny

Żyjemy w świecie obrazów, w którym tekst często schodzi na dalszy plan. W oczy rzuca się głównie grafika. I to dlatego jednym z najważniejszych elementów skutecznej reklamy jest właśnie dobry obraz. W zależności od tego, czym się zajmujemy i co chcemy promować, możemy wybrać zdjęcie lub rysunek. Koniecznie zlećmy jego wykonanie doświadczonemu grafikowi. To usługa, na której nie warto oszczędzać. Nieprofesjonalny obraz natychmiast rzuci się w oczy i, zamiast kusić, będzie zniechęcać wszystkich potencjalnych klientów.

Najlepsza grafika to taka, która jest dopasowana do naszego biznesu, profilu firmy i do grupy docelowej, do której kierujemy komunikat. I taka, która dobrze się prezentuje na broszurce. Musi mieć wysoką jakość i piękne kolory. Tak, by nie szpeciła całego projektu. Na zdjęciu powinien znajdować się obiekt, który budzi pozytywne skojarzenia i który jest zintegrowany z przekazem tekstowym i jednocześnie nawiązuje do oferty naszej firmy. W zależności od grupy docelowej możemy też zdecydować się na bardziej żartobliwy przekaz, np. popularnych w internecie kotów czy innych młodzieżowych symboli. Taka komunikacja przemówi do młodszych odbiorców.

Krok 3: tekst i format

Ulotki są dostępne w wielu formatach. Rozmiar wybieramy z oferowanych przez konkretną drukarnię. Podobnie ma się sprawa w przypadku gramatur i rodzajów papieru. Przy ograniczonym budżecie najlepiej wybrać standardowe rozmiary, np. A5, czyli 210 mm x 148.5 mm lub DL, czyli 210 mm x 99 mm. W razie bardziej szalonych pomysłów warto samemu zaprojektować całość i wpisać projekt np. w koło lub półksiężyc. W ten sposób wyróżnimy się z tłumu ulotkowiczów i sprawimy, że to właśnie nasz koncept zostanie zapamiętany.

W kwestii tekstów wskazane jest ograniczanie liczby znaków. Im mniej treści, tym jaśniejszy, bardziej zrozumiały przekaz. Najlepsze są krótkie komunikaty informujące wprost o jakiejś promocji lub ofercie. Miejsce, rodzaj rabatu, produkt, który jest nim objęty i jedno zdanie zachęty. To powinno wystarczyć, by skutecznie zachęcić potencjalnych nabywców do skorzystania z wyprzedaży.

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Ocen: 1 / Średnia: 5,00 na 5)
Loading...